יום חמישי, 10 בינואר 2013

לא רק הילד עושה לך בית ספר


לא רק הילד עושה לך בית ספר
כולנו נולדנו ילדים. גדלנו, בגרנו והפכנו להורים. להביא ילד לעולם זה טבעי. לגדל ילד, ולחנך אותו זה לא בא טבעי. המודעות שלנו לחשיבות של חינוך הילדים מביאה אותנו לחשיבה מתמדת בכל פרט בהתנהלות שלנו מול הילדים. החשיבה הזאת נהיית מורכבת ואנחנו לומדים שזה לא טבעי, ולא  תמיד 'זורם' ולא ברור לנו מה הדרך ומה נכון. ואז אנחנו מתחילים לדבר.  מתחילים לברר.  'בית ספר להורים' זאת מסגרת שכל אחד מוצא לו את הדרך להמציא לו ולהשלים. אנחנו מדברים על זה בפתיחות. ברור לנו שאנחנו לא לבד ושזה דווקא כן טבעי; להתקל בקשיים בגידול הילדים.
ואני שואלת את עצמי, מה עם 'בית ספר לזוגיות'? למה בתחום הרגיש, החשוב, הקשה הזה אנחנו דווקא מתעקשים לחשוב שזה צריך לבוא טבעי.  למה פה אנחנו לא מנסים ללמוד. למה בתחום הזה אנחנו מתעקשים לחזור על דפוסי התנהגות שלא מובילים אותנו לשם מקום ? למה אנחנו לא מנסים לצאת משם? למה אנחנו לא מושיטים יד לעזרה, להכוונה? מאיפה בדיוק אנחנו צריכים לדעת איך להתנהל בזוגיות???

איך אנחנו בונים מערכות יחסים בריאות?
איך אנחנו מדברים ?
איך מקשיבים?
איך מכבדים?!

אולי ניסיתם לחשוב:  "לאיזה  מערכת יחסים אינטימית קודמת זה דומה?"
  "איזה דפוס יחסים דומה אני מכיר? "
"מהן מערכות היחסים שיש לי בהן נסיון ואני יכול לחקות אותו? "
זה דומה למערכות יחסים שבניתי עם חברים שלי? –דומה. אבל מאד  שונה.
זה דומה למערכות היחסים שהיו להורים שלי? –אולי אני רוצה שזה יהיה דומה. אבל אנחנו זה לא הם!
זה דומה למערכות  היחסים שהיו לי עם האחים שלי? דומה. אבל מאד שונה.

אז מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות???
קודם כל - לראות את זה.
להסתכל למציאות בעיניים.
להבין שמערכות יחסים הם לא 'זורמות'.
מערכות יחסים נבנות בעמל ויזע.
שנית- להבין שאנחנו לא חריגים.
           להכיר בכך כל זוגות המחייכים סביבנו עובדים על הזוגיות שלהם.
שלישית- לבחור בטוב; ללכת יחד לאיש מקצוע ולקבל הכוונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה