יום רביעי, 6 בנובמבר 2013

צודק אווטט הגיוני אין

"אני צודק!"
"אתה מדבר שטויות, אני צודקת!"

....

להיות צודקים 
זאת שפה של שחור לבן.

או אני או אתה

ואם זה או אני או אתה
אז ה'אני' מאויים
ואם ה'אני' מאויים
 הוא צריך להתגונן
או שהוא יוצא למתקפה.
הוא בטח לא מקשיב
הוא בטח לא משתף פעולה
 זאת מלחמה

יהודה עמיחי כבר אמר:

מן המקום שבו אנו צודקים
לא יצמחו לעולם
פרחים באביב.

המקום שבו אנו צודקים
הוא קשה ורמוס
כמו חצר.


להוכיח כמה אתם צודקים
זאת הורדת ידיים.
יש בַּיקוּם מקום גם למאדים וגם לנוגה
לשניכם יש מקום
יש הגיון בדברים של כל אחד
בשביל להבין את נקודת מבטו של האחר
אתם לא צריכים לוותר על נקודת מבטכם.

לכל מטבע יש שני צדדים!
שני צדדים הגיוניים.

אני יכול להשאר בצד שלי
אבל עלי להכיר בכך שיש גם צד שני
גם זה וגם זה הגיוני.

במקום או או
עברו לגם וגם
אחרי שנבין מה חשוב לי
וגם מה חשוב לך
אפשר יהיה לדבר
וליצור פתרונות מקוריים.

אבל ספקות ואהבות עושים
את העולם לתחוח
כמו חפרפרת, כמו חריש.
ולחישה תשמע במקום
שבו היה הבית
אשר נחרב.

במקום לחפש את הצדק בדברים שלכם
חפשו את ההגיון בדברים של בן זוגכם
חקרו את זה-
מה ההגיון שלו?
מה ההגיון שלה?
מה הראש שלו?
מה הראש שלה?

בעולם אין מוחלטות,
ואפילו נוסחאות ידועות כמו 1+1
בזוגיות יש להם תשובה יצירתית:
שלוש !





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה